tisdag 28 oktober 2014

Vad är det man säger? Inget ont som inte för något gott med sig?
Jag kan nog svära på att det inte gäller all typ av ondska, men just denna blev inget annat än bra. Sonen fick en vattenläcka från elementet i hans rum, vilket resulterade i nytt golv och ny tapet.
Och jäklar vad det var välbehövligt.




Han hade typ bott i rummet som både hans mor och Gud glömt.

Efter viss överläggning bestämde vi att vi skulle passa på att byta rum.
Jag hade efter separationen inte kommit till rätta i mitt sovrum, och sonens rum skulle ju ändå tömmas och rensas.

 


Val av tapet och golv stod sedan på agendan.
Jag hade bara standardutbudet att välja på, om jag ej skulle bekosta det själv.
Visst finns det "retromönstrade" tapeter även inom det utbudet, men inget som föll mig på läppen. Däremot föll jag för en vävtapetsliknande historia som visade sig passa finfint med min Luxuslampa.
Slump eller omedveten stilkänsla? ;-)




Gardiner letades fram ur tygförrådet, nytt sängbord i teak införskaffades via en lokal säljgrupp, en Viola Gråsten-filt loppades och en sypuff hämtades hem från torpet.
OCH extraskivorna till matsalsbordet, som jag inte vetat var jag ska göra av, fick bli sänggavel.






Teakskåpet jag haft i köket fick flytta in och en gammal lampa som ej haft någonstans att bo hittade hem. Den har sedermera fått nya matchande vänner.




Här trivs jag nu som fisken, omgärdad av fagra damer.
Ett ypperligt lockbete, när man som singel medelålderns tant ska ragga ny karl.
- Hej, har du lust att följa med hem och titta på lite avklätt?

Inget ont som inte har något gott med sig alltså!

1 kommentar:

  1. Hej! Fint du har det.
    Jag undrar om du vet något mer om 'palme tavlan'? Jag har länge letat med aldrig funnit. Är det så att du kan tänka sälja din?
    Snälla kontakta mig :)
    Mvh Camilla

    SvaraRadera