måndag 20 januari 2014

Två gånger om året står det Formex på mitt arbetsschema, 
och det är ju som mycket annan med mitt jobb, mer ett nöje än en belastning.
Den enda belastningen med mässan är att det krävs rejäla skor och en vältränad kropp för att orka.
I tre timmar gick jag upp och ner för de oändligt långa gångarna.
Mycket är det att se och munlädret ska vara smort.
Tid och vätskeintag är en rekommendation jag ska försöka ta till mig till nästa gång.

Skygglappar är också bra, då det finns en hel del styggelser ögonen kan ta skada av.
Tack och lov tycks den shabbigt chicka inredningsstilen äntligen vara påväg bort. De senaste åren har den tagit allt för stor plats på mässan. Nu tycks den trenden vara på väg mot en hemtrevlighet med trärent och kopparinslag. Något bättre på den fronten alltså.

Men nu till det jag spanade in och verkligen gillade.
En del grejer tar vi in i butiken en del annat får jag drömma om att äga.
Och nej, inget av det påminner ens om Shabby chick.

Först ut är "Young designers"


Heidi Hirengen har jag följt några år och jag äger faktiskt en kopp.
Kul att se att hon nu även gör coasters, med små trevliga meddelanden. http://hirengen.se/




Jag som älskar min lilla stuga mitt i blåbärs och svampskogen, föll givetvis handlöst för detta blåbärstyg. Skulle gärna tapetsera en vägg på torpet med det. Och princesstårtebrickorna är helt ljuvliga.
Här kan man hitta henne: http://www.myflorydwelin.se/


Sjuk snygga plastmattor gör en tjej som heter Lina. Den till vänster har vi tagit in till butiken tillsammans med fina kuddar och fågelposters. Eftersom vi på Retro etc. kommer bli återförsäljare så snålar jag med var man hittar trevliga Lina. Tillsvidare that is.


Vill man ha ännu mer grafiskt mönstrade textiler så rekommenderar jag istället Carina Björk design

Nedan följer ytterligare sneakpeaks på vad man kommer kunna hitta hos Retro etc i vår.


Bulliga och strama träljusstakar och kanske eventuellt snygga lampor i plåt.
Jag ska nog undersöka om vi inte är i ett skriande behov av pingvinerna också.




Brödburkar som är runda och goa ser man allt som oftast, men jag föll för dessa kantiga.
Utmärkta att stapla annat ovanpå.


Gillar man djur som inte är gulligullsöta, kommer man kunna shoppa dessa tuffingar hos oss.




Men vi kommer även ta in dessa gulligt bedårat söta necessärer, lite längre fram.
Något för alla smaker alltså.
Plus en hel del annat som ej kom med på bild, men jag lovar att uppdatera er med dessa.

Men det fanns ju så mycket mer, sådant vi ej kommer sälja på Retro etc.
men som jag själv gärna skulle ha i min ägo.


Grafiskt mönstrade krukor skulle passa finfint i mitt kök.


Liksom denna gigantiska datumklocka!!! Ett måste för en klocknörd!


Jag är även svag för döskallar, men dessvärre glömde jag att kolla vilka som säljer dessa skönheter.
De skulle ju göra sig jättebra i min Tim Burton-hall.




Sist men inte minst, skulle jag ju hemskt gärna äga en Bojesen-apa.
Väldigt hemskt gärna!!!

Ha en trevlig vecka, själv ser jag fram emot en massa roliga leveranser!

































2 kommentarer:

  1. Det ser ut som om det är AfroArt som säljer dödskallarna.

    SvaraRadera